Tidningen Buffé
About Tidningen Buffé
Sveriges största tryckta tidning och matinspiratör! Med en tydlig och mer frekvent närvaro i digitala kanaler såsom Instagram och ica.se samt Butiks-tv – har vi inspirerat ännu fler till passionerad matglädje.
Vi fortsätter att utveckla Buffé i alla kanaler för att hela tiden bjuda våra kunder och läsare på den bästa och mest relevanta matinspirationen.
De annonser och produkter som marknadsförs i tidningen Buffé kommuniceras även till samtliga av ICA:s butiker genom ICA:s handlarbrev och butikernas intranät Min butik, vilket även hjälper till att skapa engagemang och uppmärksamhet hos butikerna.
Kika in på Buffé: http://www.ica.se/buffe
Om Buffé
200 000 läsare sparar tidningen mer än ett år och Buffés läsare bläddrar i tidningen i snitt 3 gånger/utgåva.
- Observationsvärde: Buffé 61% (jmf Damtidskrifter 58%, Matmagasin 68%) - 835 700 personer observerar annonserna i Buffé varje månad i genomsnitt.
- Varumärkeskoppling: Buffé 68% (jmf Damtidskrifter 53%, Matmagasin 57%, svenska magasin 52% ) - Annonserna i Buffé är lätta att avkoda och de flesta avsändare är välkända för läsaren.
- Engagemang: Buffé 54% (jmf Damtidskrifter 39%, Matmagasin 38%) - Annonserna i Buffé engagerar läsaren i mycket högre grad än i andra magasin.
- Action: Buffé 22% (jmf Damtidskrifter 14%, Matmagasin 20%) - I snitt agerar 275 400 personer utifrån annonser de sett i Buffé. Buffé har högst action, i genomsnitt, jämfört med andra magasin och tidskrifter.
Net promotor score: 67%
Källa: RAM, Buffé Scorecard 2023